Maak kennis met de merken van NFN

Nieuws

23 januari 2019 -

Er gebeurt van alles bij NFN. Nadat we in 2017 het merk BlootGewoon! lanceerden, is er sinds eind 2018 het zusje Natuurlijk! NFN. En dat is geen klein, ondergeschoven kindje. Nee, deze nakomeling krijgt net zo’n groot aandeel als haar blootgewone broer. Natuurlijk! NFN staat voor alles wat met naturisme als levensstijl te maken heeft.

Respect voor jezelf, voor elkaar en voor de natuur zijn de vertrouwde waarden waarop Natuurlijk! NFN is gebaseerd. Met ruimte en aandacht voor alle facetten die er te vinden zijn, want de ene bloterik is de andere niet. Ieder heeft zijn eigen wensen. Waar de een het liefst zo vaak en zo veel mogelijk zonder kleren wil zijn, wil de ander dat alleen op een camping in Zuid-Frankrijk.

Waar de een reikhalzend uitkijkt naar het moment dat hij bij de koffie kan bijpraten met blote gelijkgestemden, ziet de ander het liefst zo min mogelijk andere bloterds om zich heen. NFN is er voor al deze mensen. We zien de verschillen in behoeftes en interesses en willen daar zo goed mogelijk op in spelen.

Twee merken

NFN heeft op basis van uitgebreid onderzoek ervoor gekozen om met twee verschillende merken te werken. Hiermee doen we op een onderscheidende manier recht aan de verscheidenheid in wensen die mensen kunnen hebben.

Zo is Natuurlijk! NFN er voor wie bloot méér is dan een recreatievorm. Dit zijn de mensen voor wie bloot grotendeels als een manier van leven voelt. Het gevoel van vrijheid, respect en saamhorigheid zijn voor deze groep misschien wel de belangrijkste waarden.

BlootGewoon! is er voor mensen die kleding vooral uitlaten om te ontspannen, om even uit de hectiek van het gewone leven te kunnen stappen. Veel van hen zien bloot als een recreatieve ontspanningsvorm die toevallig ook nog eens heel erg praktisch is. Veel van de naturistische waarden horen weliswaar ook bij hen, maar anders dan voor de aanhangers van Natuurlijk! NFN is het voor hen meer een vorm van vrijetijdsbesteding dan een levensstijl.

Het is een verschil tussen de beweegredenen van twee groepen, die als overeenkomst hebben dat ze zich beiden lekker voelen in hun blootje.

UIT!-4 2018 Uitgelicht-b

Verschillende werkwijzen

De twee merken van NFN hebben daarom ook een verschillende werkwijze. Allebei zijn ze vanuit de basis een belangenbehartiger, kenniscentrum en initiatiefnemer voor maatschappelijke acceptatie. Maar de keuze voor de onderwerpen en activiteiten zijn verschillend. Het afgelopen jaar heb je dit al kunnen ervaren via de magazines Bloot! en UIT!. En sinds oktober is naast www.blootgewoon.nl ook de website www.natuurlijknfn.nl in de lucht. Ook op sociale media zullen de beide merken met hun eigen kanalen interactie met leden en belangstellenden zoeken.

 

Positief resultaat

We hebben in de anderhalf jaar tijd dat BlootGewoon! nu bestaat gemerkt dat het merk doet wat het moet doen. Namelijk naaktrecreatie toegankelijker maken voor mensen die zich zo nu en dan in hun blootje ontspannen en interesse hebben om dit op hun eigen wijze in te vullen. Inmiddels plukken we de vruchten van onze inspanningen.

Zo kunnen we een lichte stijging van het aantal leden noteren, groeit het websitebezoek en doet de pers vaker verslag met een heel positieve toon. Voor NFN is het een aansporing om de ingeslagen weg met het nieuwe merk Natuurlijk! NFN een logisch vervolg te geven. Het geeft meer en uitgebreidere mogelijkheden om op verschillende manieren te werken aan de kerndoelstelling van NFN. En dat is werken aan een Nederland waarin iedereen de keuze heeft om op zijn of haar manier in alle vrijheid bloot te recreëren en waarin deze keuze gerespecteerd wordt.

 UIT!-4 2018 Uitgelicht-a

Basiswaarden

Voor John Dekker, brand manager van Natuurlijk! NFN, komt nu een wens in vervulling: “We weten al heel lang dat een grote groep NFN-leden meer aandacht wil voor de basiswaarden van naturisme. Ik ben blij dat we deze nu nog duidelijker kunnen laten zien.” Nog meer dan bij BlootGewoon! is het de bedoeling dat Natuurlijk! NFN een community wordt, waar naturisten elkaar kunnen vinden en actief kunnen deelnemen. “Naturisme gaat om persoonlijke beleving en de verhalen die daardoor ontstaan,” vertelt John. “Om de herkenning van datgene wat andere mensen net zo voelen als jij. Het is iets wat je graag wilt delen.”

Ook naturistische activiteiten als naaktzwemmen, bloot wandelen, nieuwjaarsduiken, de Tikibaddag en de landelijke open dag bij naturistenverenigingen zullen bij Natuurlijk! NFN de ruimte gaan krijgen. Op de website kan dan meer informatie over deze activiteiten gevonden worden.

Een familie

Dat er nu twee verschillende merken zijn, betekent allerminst dat leden moeten kiezen voor BlootGewoon of Natuurlijk! NFN. “Het doel is juist dat alle soorten bloteriken nu makkelijker vinden wat ze zoeken,” vertelt John. “Dat je het de ene keer bij BlootGewoon! vindt en de andere keer bij Natuurlijk! NFN is alleen maar mooi. We zijn één familie. 

De blootzwemdag in het Tikibad, of de Relaxdag bij Thermae 2000 bijvoorbeeld, zijn evenementen waar je iedereen tegen kunt komen. Een petanquetoernooi heeft weer een geheel eigen publiek. Met al onze activiteiten, websites, sociale media en tijdschriften hopen we uiteindelijk zo veel mogelijk mensen enthousiast te maken. Beiden merken hebben veel te bieden, dus kijk op je gemak rond!”

Knipsel (1)

Beeld: Gunart  

Nieuws

Bezoekers moeten weg naar nieuwe Zilverstrand nog vinden

13 februari - Vorig jaar werd het Zilverstrand in Almere heropend. Het strand heeft een open en ruime inrichting, maar de bezoekers moeten de weg naar dit naaktstrand nog vinden.

Lees dit nieuwsitem
Nieuws

Wereldgids 2019 nu in onze webshop!

22 januari - De allernieuwste Wereldgids 2019 van 'La Vie au Soleil' is vanaf NU te bestellen in onze webshop! In deze kleurrijke Nederlandstalige gids staan meer dan 800 blootbestemmingen!

Lees dit nieuwsitem
Nieuws

Tweede editie Blootstraatje op de Vakantiebeurs groot succes

15 januari - Afgelopen week stond NFN op de Vakantiebeurs in de Jaarbeurs in Utrecht. Wij bevolkten net als vorig jaar het 'Blootstraatje' samen met een tiental buitenlandse vakantielocaties.

Lees dit nieuwsitem

NFN gebruikt cookies om het bezoek aan onze website zo aangenaam mogelijk te maken. Met anonieme informatie over uw sitegebruik helpt u ons om de website te verbeteren en u gerichter te helpen. Klik voor meer informatie

×